Nissan Juke : Juke Forums banner

Knipperend autolicht op het dashboard???

1 reading
135K views 51 replies 30 participants last post by  davidbf0308  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal, ik heb een vreemde vraag over de Juke van mijn partner. Plotseling, nadat we de auto terugkregen van de service bij Nissan, knippert het groene Auto-lampje constant op het dashboard en ik heb geen idee waarom. Ik belde Nissan en ze willen £ 90 per uur om het te diagnosticeren, maar ik heb gemerkt dat de start-stopfunctie niet meer werkt, dus ik neem aan dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb online een aantal dingen gelezen en die wijzen er voornamelijk op dat de batterij het probleem is, dus ik heb wat controles gedaan en de spanning lijkt in orde (als deze hetzelfde zouden moeten zijn als bij normale auto's) 12-13 als hij uit staat en 14,57 en ongeveer dit als de auto loopt.

Hebben deze batterijen meer spanning nodig dan die van hem en wat zou het moeten zijn? Is er ook iets anders dat ervoor kan zorgen dat dit lampje constant knippert?

Bedankt, Carl
P.S. dit is een Juke uit 2016

#3 · (Edited by Moderator)
Heeft de dealer de massakabel van de accu losgekoppeld toen uw Juke werd onderhouden? Misschien kunt u hem er opnieuw afhalen en proberen alles te resetten.
Hoi, bedankt voor de reactie, ik heb geen idee, wat zou dit doen, en is het zo simpel als de pluspool van de accu aangesloten laten, de aarde losmaken en eraf trekken en hem dan na ongeveer 10 seconden weer aansluiten?

Bedankt

Carl

#5 ·
Ja, koppel de massakabel van de batterij los. Trap een paar keer op het rempedaal om eventuele opgeslagen stroom naar uw ECM te ontladen. Sluit vervolgens de massakabel weer aan.
Hallo, heel erg bedankt daarvoor, ik zal dit morgen of zaterdag doen en terugkoppelen.

Dus zolang ik de live niet loskoppel, verlies ik niets qua instellingen of moet ik de dingen opnieuw laten programmeren door de hoofddealer?

Nogmaals bedankt voor de hulp

#6 ·
Mogelijk moet u de tijd/klok op de radio resetten, maar nee, de dealer hoeft niets opnieuw te programmeren. En het maakt niet uit welke kabel u van de batterij loskoppelt, maar het is gemakkelijker/de voorkeur om de aardkabel te verwijderen.

#7 ·
Mogelijk moet u de tijd/klok op de radio resetten, maar nee, de dealer hoeft niets opnieuw te programmeren. En het maakt niet uit welke kabel u van de batterij loskoppelt, maar het is gemakkelijker/de voorkeur om de aardkabel te verwijderen.
Bedankt, heb het geprobeerd maar het gebeurt nog steeds, het automatische knipperen van het licht en de start-stop-functie werken niet :-(

Ja, koppel de aardkabel van de batterij los. Trap een paar keer op het rempedaal om eventuele opgeslagen stroom naar uw ECM te ontladen. Sluit vervolgens de aardkabel weer aan.
Bedankt voor het idee maat, helaas blijft het probleem bestaan, de automatische start-stop werkt niet en het automatische groene lampje knippert nog steeds :-(

Nog andere ideeën of kan iemand de metingen van hun batterijen bevestigen wanneer de auto zowel aan als uit staat, ter referentie om te bevestigen dat mijn batterij niet leeg raakt en de oorzaak hiervan is? ?

#8 ·
Wat bedoel je met het "automatische licht"? Het enige groene knipperlicht waar ik aan kan denken, is het kleine sleutelsymbool en dat betekent meestal dat de batterij van de sleutelhanger leeg of bijna leeg is, wat ook zou verklaren waarom de startknop niet werkt. Maak er een foto of video van en plaats deze hier. We gissen gewoon op basis van de informatie die u ons hebt proberen te geven. Herhaaldelijk zeggen dat "het niet werkt" helpt niet.

• Like
Reactions: Ausjuk33
#9 ·
Wat bedoel je met de "auto light"? Het enige groene knipperlicht dat ik me kan herinneren, is het kleine sleutelsymbool en dat betekent meestal dat de batterij van de sleutelhanger leeg of bijna leeg is, wat ook zou verklaren waarom de startknop niet werkt. Maak er een foto of video van en plaats deze hier. We gissen gewoon op basis van de informatie die je ons hebt gegeven. Zeggen dat "het niet werkt" helpt niet.
Deze hier, het is net willekeurig beginnen te knipperen en de stop-start werkt nu niet meer. De batterijen in de sleutelhanger zijn een ander lampje dat ik al eerder heb gehad en opgelost, maar hier kan ik alleen maar het advies vinden om de batterij te vervangen, maar ik wil dat graag bevestigen voordat ik er een koop, als ik kan

Attachments

#10 ·
Ik hoop dat die afbeelding voldoende is (ik kan het filmen indien nodig), maar het knippert letterlijk gewoon, al het andere aan de auto is in orde, afgezien van de start-stop-functie die niet werkt en dit lampje dat knippert, dus ik neem aan dat het gerelateerde problemen zijn. Heeft niemand anders hier dit probleem al gezien of gehad? Het is een auto uit 2016 met 28.000 mijl, dus ik had verwacht dat de batterij (als dat het probleem is) langer mee zou gaan.

#45 ·
Ik hoop dat die afbeelding voldoende is (ik kan het filmen indien nodig), maar het knippert letterlijk gewoon, al het andere aan de auto is in orde, afgezien van de start-stop-functie die niet werkt en dit lampje dat knippert, dus ik neem aan dat het gekoppelde problemen zijn. Heeft niemand anders hier dit probleem al gezien of gehad, het is een auto uit 2016 met 28.000 mijl, dus ik had verwacht dat de batterij (als dat het probleem is) langer mee zou gaan.
Ik heb. Het gebeurt mij. Heb je dit eindelijk opgelost?

#14 ·
Er is geen verwijzing naar dat lampje in een van de Juke-handleidingen. Een Google-zoekopdracht leverde één enkele afbeelding op, in een ander forum, over een ander lampje. Maar zijn voertuig HAD die indicator. Zijn model was een Britse diesel. Wat is het exacte model en de locatie van uw 2016 Juke?
Hallo, ja, ik ben in het VK en het is een 1.2 turbo Tekna (benzineauto). Ik heb ook moeite gehad om er veel over te vinden en niets in de handleidingen, ik zal mijn obd2 proberen en als het niet lukt om het uit te schakelen en te resetten, zal ik een batterij halen en kijken. Als dat het oplost, meld ik me terug om iedereen te helpen die in de toekomst met hetzelfde te maken heeft. Bedankt

#15 ·
Ik denk dat je gelijk hebt, dat komt uit het VK. Deze thread zegt dat het een batterijprobleem is

https://www.jukeownersclub.co.uk/forum/10-main-message-centre/23857-auto-light-dash-flashing.html

https://www.jukeforums.co.uk/viewtopic.php?t=7634

Deze thread had een voorgestelde oplossing:

https://www.jukeforums.co.uk/viewtopic.php?t=2586
Bedankt en ja, ik ben in het VK, ik zal kijken of dat de links zijn die ik eerder heb gevonden, het lijkt erop dat de onze met een slechte batterij of zoiets kwam, omdat het zo'n ongebruikelijk en onbekend probleem is?

Ik zal jullie allemaal op de hoogte brengen van de uitkomst van het plaatsen van een nieuwe batterij wanneer we er een hebben geregeld

Bedankt

#16 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met de mijne. Kwam tot dezelfde conclusie als jij - batterijprobleem.

Nadat het knipperde, liet ik de auto een week of twee geparkeerd staan en de batterij was helemaal leeg. Ik startte de batterij met startkabels en dat loste het probleem op. Geen automatisch knipperen en de auto startte prima. Tot een week later....

Het automatische lampje begon weer te knipperen. Ik boekte het bij een monteur die de dynamo en de batterij testte, en ze waren allebei in orde. Maar ik besloot om gewoon door te gaan met een batterijwissel, gezien wat ik elders had geadviseerd gekregen (dat er een aantal problemen zoals dit waren en de batterij vervangen moest worden).

De batterij vervangen, en toch knippert het lampje nog steeds.

Heeft u een oplossing gevonden?

#17 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met de mijne. Kwam tot dezelfde conclusie als jij - batterijprobleem.

Nadat het knipperde, liet ik de auto een week of twee geparkeerd staan en de batterij was helemaal leeg. Ik startte de batterij met startkabels en dat loste het probleem op. Geen automatisch knipperen en de auto startte prima. Tot een week later....

Het automatische lampje begon weer te knipperen. Ik boekte het bij een monteur die de dynamo en de batterij testte, en ze waren allebei in orde. Maar ik besloot om gewoon door te gaan met een batterijwissel, gezien wat ik elders had geadviseerd gekregen (dat er een aantal problemen zoals dit waren en de batterij vervangen moest worden).

De batterij vervangen, en toch knippert het lampje nog steeds.

Heeft u een oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem. Ben je hier achter gekomen?

#19 ·
Ik heb hetzelfde probleem! In het VK, 1.2 Benzine 16 plaat geen start/stop en het automatische groene lampje knippert.

Ik hoop dat iemand het antwoord heeft!!! ?
De UK Juke heeft problemen met de OEM-batterij die leeg raakt. Het is een productieprobleem/defect.

Je kunt proberen een nieuwe batterij te plaatsen als je het zelf wilt proberen te repareren.

#21 ·
Help!
Ik heb een 1.2 Juke DiG. Hij heeft pas 27.500 mijl gereden. Dit weekend begon het controlelampje van de automatische start/stop te knipperen. Ik heb hem 3 weken geleden laten onderhouden en APK laten keuren. Heeft iemand een manier gevonden om dit op te lossen? Bedankt.

#24 ·
Hoi allemaal, ik heb een vreemde vraag over de Juke van mijn partner. Plotseling, nadat we de auto terugkregen van de service bij Nissan, knippert het groene Auto-lampje constant op het dashboard en ik heb geen idee waarom. Ik belde Nissan en ze willen £ 90 per uur om te diagnosticeren, maar ik heb gemerkt dat de start-stop-functie niet meer werkt, dus ik neem aan dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb een aantal dingen online gelezen en die wijzen voornamelijk op de batterij als het probleem, dus ik heb wat controles gedaan en de spanning lijkt in orde (als deze hetzelfde moeten zijn als bij normale auto's) 12-13 als hij uit staat en 14,57 en ongeveer dit als de auto loopt.

Hebben deze batterijen meer spanning nodig dan die van hem en wat moet het zijn en is er nog iets anders dat ervoor kan zorgen dat dit lampje constant knippert?

Bedankt Carl
De Juke van mijn vrouw had hetzelfde probleem. Toen ik een batterij kocht die krachtig genoeg is om met de start-stop-technologie om te gaan, verdween het probleem. Ik hoop dat dit helpt.

#32 ·
in mijn ervaring was het de batterij in mijn sleutel
Hoi mensen, ik heb 2 weken geleden ook het knipperende lampje in mijn 64 Juke gehad. Ik heb vandaag een code reset van eBay ontvangen en het werkt perfect voor £ 20. Het heeft het lampje gereset en nu is het uit. Goede investering voor als je een lampje krijgt zonder een fortuin in de garage te hoeven betalen om je auto te laten uitlezen. Zie de link hieronder als je er een wilt kopen.
LAUNCH Car Fault Code Reader Engine Diagnostic Scanner Reset Tool OBD2 CAN EOBD 655421694170 | eBay
Oké, dus het lampje gaat uit, maar werkt de start-stop-functie van de motor?

#29 ·
Heeft iemand de handleiding van zijn eigenaar over dit onderwerp grondig gelezen? Gewoon uit nieuwsgierigheid, want ik reed onlangs in een Subaru Forester met auto start/stop en het display in het instrumentenpaneel toont een streep erdoor bij het opstarten, maar zodra de motor de bedrijfstemperatuur bereikt, verandert de afbeelding in de normale cirkel A voor de auto start/stop. Ik vraag me gewoon af of het knipperen aangeeft dat de functie AAN staat, maar nog niet ACTIEF is vanwege het opwarmen van de motor. Stopt het lampje met knipperen na een paar minuten rijden en het bereiken van de bedrijfstemperatuur?

#31 ·
Hallo mensen, ik heb 2 weken geleden ook het knipperende lampje in mijn 64 Juke. Ik heb vandaag een code reset van eBay ontvangen en het werkt perfect voor £ 20. Het heeft het lampje gereset en nu is het uit. Goede investering voor als je een lampje krijgt zonder een fortuin in de garage te hoeven betalen om je auto te laten lezen. Bekijk de link hieronder als je geïnteresseerd bent om er een te kopen. LAUNCH Car Fault Code Reader Engine Diagnostic Scanner Reset Tool OBD2 CAN EOBD 655421694170 | eBay

#38 ·
Hoi mensen, ik heb 2 weken geleden ook het lampje zien knipperen in mijn 64 Juke. Ik heb vandaag een code reset van eBay ontvangen en het werkt perfect voor £20. Het heeft het lampje gereset en nu is het uit. Goede investering voor als je een lampje krijgt zonder een fortuin in de garage te hoeven betalen om je auto te laten uitlezen. Bekijk de link hieronder als je er een wilt kopen.
LAUNCH Car Fault Code Reader Engine Diagnostic Scanner Reset Tool OBD2 CAN EOBD 655421694170 | eBay
Hoi, zijn de codes die je van eBay hebt ontvangen verschillend voor elke juke of zou je ze nu gewoon met het forum kunnen delen? Bedankt

#34 ·
Hallo, nee, de auto stop/start werkt zoals het hoort. Werkt alleen niet als je de auto stop/start indrukt als je de auto start. Toen mijn lampje knipperde, werkte de auto stop/start niet. Na het resetten van het knipperende lampje werkte de auto stop/start weer toen ik een paar keer voor het stoplicht stopte.

#36 ·
Hoi allemaal, ik heb een vreemde vraag over de Juke van mijn partner. Plotseling, nadat we de auto terugkregen van de service bij Nissan, knippert het groene Auto-lampje constant op het dashboard en ik heb geen idee waarom. Ik belde Nissan en ze willen £ 90 per uur om te diagnosticeren, maar ik heb gemerkt dat de start-stop-functie niet meer werkt, dus ik neem aan dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb een aantal dingen online gelezen en ze wijzen er voornamelijk op dat de batterij het probleem is, dus ik heb wat controles gedaan en de spanning lijkt in orde te zijn (als deze hetzelfde moeten zijn als bij normale auto's) 12-13 als hij uit staat en 14,57 en ongeveer dit als de auto loopt.

Hebben deze batterijen meer spanning nodig dan die van hem en wat moet het zijn en is er nog iets anders dat ervoor kan zorgen dat dit lampje constant knippert?

Bedankt Carl
Hoi, hoe gaat het met je? Want ik heb ook hetzelfde probleem... de mijne begon een paar dagen geleden te knipperen?
Bedankt

#37 ·
Ik weet zeker dat als je een speciaal Brits of Euro forum vindt of een Facebook-pagina probeert. Iemand is hier tot de bodem van gekomen. Het is te gebruikelijk.

#40 · (Edited)
Had dit probleem nadat ik twee uur in de rij had gestaan voor benzine en de start/stop, radio en lichten de batterij helemaal leegtrokken. Batterij en dynamo getest, alles in orde in mijn 67 plate 1.6 DIG Tekna
Het lijkt me dat als het lampje begint te knipperen door een lege batterij, het onmogelijk is om het uit te schakelen, zelfs niet met een vervangende batterij of als je batterij in orde is en zichzelf oplaadt, en het kan alleen worden gereset door Nissan. Ik heb dit probleem opgelost door een OB2-scanner/Creader op eBay te kopen voor £15. Geen DTC-foutcodes gevonden bij de scan, maar toch het proces voor het wissen van codes uitgevoerd en het lampje is nu uit en de start-stop werkt weer. Goedkoper dan naar Nissan gaan om het uit te schakelen voor £80 voor een diagnose of het kopen van een niet-nodige batterij.

#50 ·
Had dit probleem nadat ik twee uur in de rij had gestaan voor benzine en de start/stop, radio en lichten de batterij helemaal leegtrokken. Batterij en dynamo getest, alles in orde in mijn 67 plate 1.6 DIG Tekna
Het lijkt erop dat als het lampje begint te knipperen vanwege een lege batterij, het onmogelijk is om het uit te schakelen, zelfs niet met een vervangende batterij of als je batterij in orde is en zichzelf oplaadt, en het kan alleen worden gereset door Nissan. Ik heb dit probleem opgelost door een OB2-scanner/Creader op eBay te kopen voor £15. Er werden geen DTC-foutcodes gevonden bij de scan, maar ik heb toch het proces voor het wissen van codes uitgevoerd en het lampje is nu uit en de start-stop werkt weer. Goedkoper dan naar Nissan gaan om het uit te schakelen voor £80 voor een diagnose of het kopen van een niet-nodige batterij.
Kunt u alstublieft de eBay-link voor de OBDII-scanner/lezer plaatsen?
Bedankt

#41 ·
Ik hoop dat die afbeelding voldoende is (ik kan het filmen indien nodig), maar het knippert letterlijk gewoon, al het andere aan de auto is in orde, afgezien van de start-stopfunctie die niet werkt en dit lampje dat knippert, dus ik neem aan dat het gerelateerde problemen zijn. Heeft niemand anders hier dit probleem al gezien of gehad, het is een auto uit 2016 met 28.000 mijl, dus ik had verwacht dat de batterij (als dat het probleem is) langer mee zou gaan.
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb net een nieuwe batterij gekocht maar het knippert nog steeds groen