Nissan Juke : Juke Forums banner

Wymiana oleju w skrzyni CVT

49K views 16 replies 11 participants last post by  pboglio  
#1 ·
Zadzwoniłem do dealera i wycenili mi wymianę oleju w skrzyni CVT na 300 dolarów. F to. F to bardzo. Zrobię to sam. Potrzebuję oleju Nissan ns2, 5 kwart. Skrzynia biegów mieści 4,5 kwarty. Czego jeszcze mi brakuje? Czuję, że to takie proste, ale czuję, że czegoś mi brakuje, żeby dealer naliczył 300 dolarów. Poza tym sam robię wymiany oleju. Jaką lepkość oleju silnikowego powinienem zastosować? 5W-30?
 
  • Like
Reactions: LuisVazquezPaniagua
#2 ·
Właśnie dostałem 5-kwartowy pakiet płynu na Amazon za około 60,00 $. To jak 300 dolarów kanadyjskich.

Jest kilka reklam tutaj, które wyjaśniają, jak to zrobić. Nissanegg wyjaśnił w jednym wątku, że pełna wymiana zajęłaby 15 kwart, aby usunąć cały pozostały płyn i mieć 99% nowego. Większość robi tylko 5 kwart i robi to częściej.
 
#3 ·
Właśnie dostałem 5-kwartowy pakiet płynu na Amazon za około 60,00 $. To jak 300 dolarów kanadyjskich

jest kilka reklam tutaj, które wyjaśniają jak. Nissanegg wyjaśnił w jednym wątku, że pełna wymiana zajęłaby 15 kwart, aby wydobyć cały resztkowy płyn i mieć 99% nowy. Większość robi tylko 5 kwart i robi to częściej
Nie chcę robić płukania, słyszałem, że jest to złe dla cvt, jeśli minęło trochę czasu od ostatniej wymiany oleju w CVT. Ale 5 kwart brzmi wtedy dobrze. I tak, prawdopodobnie będzie mnie to kosztować 120 dolarów tylko za płyn do skrzyni biegów. Swiftab, czy to po prostu odkręcić, spuścić, wkręcić śrubę z powrotem i napełnić olejem?
 
#7 · (Edited)
Sugeruję, aby przed wymianą płynu CVT sprawdzić najpierw jego poziom. Następnie wystarczy spuścić płyn na zimno, zmierzyć ilość i uzupełnić taką samą ilością.

Jeśli wcześniej nie wyciągałeś bagnetu CVT, instrukcja serwisowa fabryczna znajdująca się na stronie NICOclub.com pokaże Ci, jak go zwolnić. Nie szarp nim po prostu, bo będziesz musiał kupić nowy. Poinstruuje Cię również, jak prawidłowo sprawdzić poziom. Indeksem instrukcji jest dokument FWD.pdf.

Okresowa konserwacja płynu CVT znajduje się w dokumencie TM.pdf, zaczynając od strony TM-210.

Uwaga, ten płyn CVT wydaje się rozszerzać nieco bardziej po rozgrzaniu niż zwykły ATF, stąd sugestia, aby spuścić i zmierzyć na zimno.

Będziesz także chciał odebrać kilka podkładek zgniotowych do korka spustowego, należy je wymieniać za każdym razem. PN 11026-01M02
 
#8 ·
Chłopaki, myślałem, że czytałem kiedyś na forum, że dealer musi zresetować monitor żywotności oleju CVT za pomocą Consult 2 lub czegoś w tym rodzaju, czy ktoś sobie to przypomina? Nie mogę tego znaleźć, ale na pewno jestem na pokładzie. Mój bagnet nie ma jednak etykiety ns2, czy to na pewno to, co wziąłby 14 awd nismo?

Jestem z tobą bracie, pieprzyć dealera, dealer za 300 dolców, to po prostu szaleństwo, po prostu prowadź zapisy i paragony.
 
#9 ·
Chłopaki, myślałem, że czytałem kiedyś na forum, że dealer musi zresetować monitor żywotności oleju cvt za pomocą konsultacji 2 lub czegoś w tym rodzaju, czy ktoś to pamięta?
Dealer rzeczywiście używa Consult (narzędzie do generowania przychodów z diagnostyki Nissana), aby zresetować "CONFORM CVTF DETERIORTN", kasując go. Czy trzeba to zrobić, nie. Z tego, co wiem, samochód będzie działał dobrze, jeśli tego nie zrobisz. Juke mojej żony tak. Ale zrobienie tego pozwoli zachować zgodność z zapisami konserwacji Nissana dla Twojego samochodu, gdyby w przyszłości wystąpił problem z gwarancją.
 
#10 ·
Cóż, poszedłem dzisiaj wymienić olej w silniku i korek spustowy oleju jest uszkodzony. Po odkręceniu nakrętki po prostu się kręciła i kręciła, nie odkręcając się. Zawsze robiłem wymiany oleju w serwisie, ponieważ są BEZPŁATNE, więc wygląda na to, że będą musieli się wytłumaczyć. Idę we wtorek, żeby to sprawdzić. Oto jednak mój dylemat: Nakrętka nie jest bardzo mocno dokręcona, ale jest tam dość mocno. Po prostu się kręci, tak naprawdę się nie poluzowuje i tak naprawdę się nie dokręca. Nie zauważyłem żadnego wycieku oleju ani kapania. Nawet uruchomiłem samochód i pozwoliłem mu trochę popracować i na podjeździe nie było ani grama oleju. Muszę iść do pracy na kolejne 4 zmiany, zanim w ogóle to sprawdzę. Czy powinno być w porządku? Będę nadal monitorować poziom oleju i jeśli rano i po pracy będzie wyciek oleju pod moim samochodem.
 
#12 ·
Mam nadzieję, że to nikogo nie zdenerwuje, łącznie ze mną, ale kupiłem trochę ENEOS Nippon Synthetic CVT Fluid do mojego Nissana '11 Juke. Mam nadzieję, że ładny spust i napełnienie zdziałają cuda dla mojego samochodu. Czy ktoś wie, czy to działa z przekładnią mojego samochodu?
 
#14 ·
Nie wiem.
 
#17 ·
Tak, około 5,5-6 kwart. możliwe w Gen1. Po wykonaniu około 2 spuszczeń/napełnień uzyskuje się większość korzyści. Jak wspomniano, sporo jest uwięzione w konwerterze momentu obrotowego i niedostępne. Robię około 3 spuszczeń/napełnień, ale 2 w zupełności wystarczą. Upewnij się, że wymieniasz filtr plastra miodu, ponieważ prawdopodobnie będzie zatkany i będzie wymagał wymiany przy większym przebiegu. Ważne jest również czyszczenie magnesów w misce olejowej po jej zdjęciu.