Nissan Juke : Juke Forums banner

Turboprobleem & code P2263

160K views 43 replies 23 participants last post by  ジューク  
#1 · (Edited by Moderator)
Toen ik vandaag van mijn werk naar huis reed, hoorde ik even een fluitend geluid toen ik accelereerde. Ik voelde een lichte knal en toen verdween het geluid. Nu heb ik geen boost-indicatie op mijn meter en mijn Juke loopt extreem traag.

Toen ging er een controlelampje van de motor branden, dus stopte ik bij een autozaak en liet de code uitlezen. Er kwam P2263 uit, die ze niet als Nissan-code hadden vermeld, maar wel als een "turbo/supercharger systeemfout"-code voor verschillende andere merken. Heeft iemand anders dit probleem al gehad? Bedankt!

#2 ·
Heb je overboost gedaan of iets dergelijks? Welke mods heb je? Heb je geprobeerd de code te wissen?

#4 ·
Controleer uw lijnen en klemmen, het is mogelijk dat er een los is geraakt.

#5 · (Edited)
Ja, een snelle Google-zoekopdracht op die code leverde enkele 'generieke turboprobleem'-resultaten op. Controleer al uw leidingen, het klinkt alsof een slang is losgeschoten. Als u een aftermarket IC-leidingkit heeft, staan deze erom bekend dat ze niet goed klemmen en loskomen. Voordat ik zocht, was mijn eerste gedachte dat de standaard DV mogelijk kapot was, maar in andere voertuigen die ik heb gezien, gaat dat meestal gepaard met een duidelijk fladderend geluid... het is echter de moeite waard om te controleren als u geen lekkende klem of slang kunt vinden.

#6 ·
Mijn Juke is volledig standaard. Vanmorgen begon hij een fladderend en knallend geluid te maken, dus besloot ik hem naar de garage te laten slepen. Ik wilde het niet erger maken. Helaas heb ik geen plek of tijd om er zelf aan te werken, dus ik weet zeker dat ik genaaid ga worden met de reparatiekosten (dat irriteert me echt). Ik sprak met de dealer en ze vertelden me dat mijn auto getroffen is door de terugroepactie voor de boost sensor mount, dus ik vraag me af of dat kapot zou kunnen zijn..? Gisteren dacht ik dat het leek alsof er een slang was losgeschoten, maar ik hoorde geen ontsnappende luchtgeluiden. Nee, het gefladder en geknal maakt me perplex. Misschien is het de DV-klep.... Ik denk dat ik het snel genoeg zal weten. Wat een tegenvaller. 66.928 mijl en dit is het eerste probleem dat ik heb gehad...

#7 ·
Het is absoluut geen klem die knapt. Als dat het geval zou zijn, zou de auto afslaan. Klinkt als een wastegate-probleem. De terugroepactie voor de boostsensor heeft te maken met de slechte montage van het kleine ding en dat het in de motorruimte valt.

#10 ·
Opslaan als PDF, vervolgens als JPEG vanuit de PDF opslaan en elke pagina afzonderlijk plaatsen.

#11 ·
Mike,
dank u voor de informatie!! Vanmorgen heb ik de auto naar de dealer gebracht en ze zeggen dat de turbo zelf kapot is en vervangen moet worden... Voor een bedrag van $2300. Misschien is het tijd voor een upgrade. Suggesties? Of heeft iemand een upgrade gedaan die de standaard setup heeft en die zou willen verkopen?

#14 ·
Trouwens, P2263 is een van de codes die ik zie als iemand zijn terugroepactie voor de laadpijp niet heeft uitgevoerd en de boostsensor daadwerkelijk afbreekt.

#17 ·
Ik ben het eens met Mike. Ik heb het van de dealer gehaald en ik denk dat ik er zelf aan ga werken. Ik was niet van plan de dealer $2300 te betalen om onderdelen te vervangen waarvan ze me niet konden vertellen wat er mis mee was. Ze wilden de turbo en het uitlaatspruitstuk vervangen, maar konden me niet uitleggen wat er mis was met beide componenten. Ik zal de turbo zelf verwijderen en inspecteren. Als iemand het werkplaatshandboek voor deze procedure heeft, zou dat handig zijn.

#18 ·
Bekijk de GTM downpipe installatie tutorials, als ik me goed herinner moet je de turbo verwijderen op de FWD of AWD om de oude pijp eruit te trekken. Ongeacht het model zou het je voldoende info moeten geven om de turbo eruit te trekken.

Als ik me het ook goed herinner, zijn sommige van die bouten op de turbo zogenaamd een PITA.

#19 ·
Ik zou de motor laten zakken om de turbo eruit te halen, maar dan heb ik toegang tot een lift en heb het al een paar keer gedaan.

#20 ·
Hetzelfde overkwam mij, de gevreesde P2263. Nissan beweert dat het onderdeel opnieuw is ontworpen en wil ook het spruitstuk vervangen. Daarnaast wordt mijn garantie niet nagekomen. Bovendien hebben ze iets gedaan met de distributieketting tijdens het openen van de motor op zoek naar sludge, en nu beweren ze dat deze vervangen moet worden. Nooit meer een Nissan kopen. Ze geven de schuld van het timingprobleem aan de turbo die uit balans is.

#21 ·
Heb mijn 2012 Nissan Juke met 85.000 mijl naar de dealer gebracht en uiteindelijk ongeveer $1.300 betaald voor

vervanging brandstofsensor (terugroepactie)

Reparatie wieluitlijning

Vier nieuwe banden (@$600)

Remrotoren/remklauwen

Nieuwe sleutel

Zodra ik de auto van het terrein reed, reed de auto traag met weinig acceleratie en alle symptomen die hier op dit forum worden beschreven door mensen met turboproblemen. Ik had geen problemen zoals deze voordat ik de auto voor onderhoud bracht voor de terugroepactie van de brandstofsensor en uitlijningsproblemen etc.

Na aanzienlijke tijd (anderhalve dag diagnose), waarbij de betrokkenheid van de servicemanager/voorman vereist was vanwege het onvermogen van de monteurs om het probleem te achterhalen, vertelt de serviceadviseur me dat mijn turbo/systeem kapot is en dat er $2.100 nodig is om te vervangen/repareren.

Zou dit echt "slechts een toeval" kunnen zijn (zoals de serviceadviseur suggereerde) dat de turbo van mijn 2012 Juke binnen de eerste 4 mijl na het rijden van de auto van het terrein defect raakte na het uitvoeren van onderhoud?

Is er een mogelijk verband tussen de uitgevoerde services (aandraaien brandstofsensor of andere) en een turbofunctiestoring, of zou iets dat met de auto is gedaan (of niet is gedaan) de ondergang van mijn turbo kunnen hebben versneld?

Ik kan moeilijk geloven dat de noodzaak om het turbomechanisme te vervangen slechts een toeval is?

Enige gedachten? Enige suggesties? Enige verhaal?

Dit voelt allemaal niet goed voor mij.

Bedankt bij voorbaat voor alle adviezen of inzichten die u kunt geven.

#22 ·
Elke Juke die ik tot nu toe met de P2263-code heb gezien, is het gevolg geweest van een defecte turbo door een verstopte olieaanvoerslang. Dat zijn 11 Jukes in 3 jaar tijd. De kans is groot dat dit ook met u is gebeurd.

Nieuwste TSB voor de Jukes die net op 31 maart 2016 uitkwamen.

NTB16-035
31 maart 2016

JUKE; TURBOCHARGER SERVICE

TOEGEPASTE VOERTUIGEN:
2012-2016 Juke (F15)

TOEGEPASTE MOTOREN:
MR16DDT
MR16DDT NISMO RS specificatie
SERVICE INFORMATIE
Wanneer een turbocharger op een toegepast voertuig om welke reden dan ook wordt vervangen, altijd vervangen door het hieronder vermelde onderdeel:

Olie toevoer/inlaatbuis (TUBE-TURBOCHARGER OIL FEED)*

* Dit is de stalen buis die olie van de voorkant van de motor naar de turbochargerbehuizing voert.
Vervang dit onderdeel altijd op een van de Turbocharger-configuraties die beschikbaar zijn op de Juke.

#23 ·
Elke Juke die ik tot nu toe met de P2263-code heb gezien, was het gevolg van een defecte turbo door een verstopte olieleiding. Dat zijn 11 Jukes in 3 jaar tijd. De kans is groot dat dit ook bij jou is gebeurd.

Nieuwste TSB voor de Jukes die net op 31 maart 2016 uitkwamen.
Is er onderhoud om te voorkomen dat dit gebeurt?

#24 ·
Gebruik alleen synthetische oliën en ik raad aan om de olie elke 3000-3750 mijl te verversen. Ik geloof NIET in Nissans aanbeveling van olieverversingen om de 5000 mijl. Laat de motor ook ongeveer 30 seconden tot 1 minuut stationair draaien voordat u hem uitschakelt, zodat de turbo wat kan afkoelen om te voorkomen dat de olie gaat aankoeken.

#25 ·
Aangezien de turbo vloeistofgekoeld is. In hoeverre is aankoeken tegenwoordig een probleem in vergelijking met turbo's van vroeger?

#30 ·
Aangezien de turbo vloeistofgekoeld is. In hoeverre is het vastkoeken tegenwoordig een probleem in vergelijking met turbo's van vroeger?
Weet je, mij is verteld dat hij vloeistofgekoeld is, dus het zou niet nodig zijn om je motor stationair te laten draaien voordat je hem uitzet. Ik had een tijdje geleden vermeld of deze auto een turbo-timer heeft, zodat de olie zijn werk kan doen als de motor wordt uitgeschakeld, maar iemand antwoordde dat dit niet meer old school is, want deze zijn vloeistofgekoeld. Wat ik geweldig vind.

#26 ·
Precies dit is gebeurd met mijn Juke uit 2012, maar omdat de olieleidingen verstopt waren, zei de dealer dat mijn uitgebreide garantie de reparatiekosten van $2900 niet zou dekken. Ze hebben de hele turbo vervangen, maar ik reed van het terrein af en 12 mijl later deed hetzelfde probleem zich voor. Ze beweren dat er zoveel ophoping in mijn motor zat dat de leidingen binnen de 12 mijl weer verstopt raakten. Is dit überhaupt mogelijk? Het was pas ongeveer 4000 mijl sinds mijn laatste olieverversing en ik gebruik altijd synthetisch.

#27 ·
Technisch Service Bulletin (NTB12-021B) over brandstofrailsensor

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs...2v069-3456.pdf

Betekent het proces van het aandraaien van de brandstofdruksensor niet dat er in en rond turboslangen etc. gewerkt moet worden?

(stap 8) "klem op de bovenste luchtslang naar de achterste turbo losmaken en slang van de turbo-inlaat verwijderen en een doek over de slang plaatsen om te voorkomen dat er vuil in de slang komt"... leidend naar de turbo.....

Leest voor mij als prestatie onder de terugroepactie op brandstofrailsensor door de dealer had kunnen worden uitgevoerd door een monteur die niet de nodige voorzorgsmaatregelen heeft genomen om te voorkomen dat er vuil in de turbo komt...

Mijn onderzoek naar het proces/de stappen die betrokken zijn bij de terugroepactie toont duidelijk aan dat er toch een verband bestaat tussen het proces/de stappen die nodig zijn om de brandstofrailsensor te inspecteren/vervangen/aandraaien (wat een lastige/complexe "kleine" kerel om toegang toe te krijgen) en de waarschijnlijkheid/mogelijkheid van schade aan de turbo. Dit in combinatie met het feit dat de motor een puinhoop was (met olie/vet over de hele motor toen deze aan mij werd teruggegeven) zou erop wijzen dat het uitvoeren van de inspectie/vervanging/het aandraaien van de brandstofsensor een beetje een rommelig project was, althans voor deze monteur.

Geen toeval helemaal niet

Nee?

#28 ·
Technisch Service Bulletin (NTB12-021B) over brandstofrailsensor

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs...2v069-3456.pdf

Betekent het proces van het aandraaien van de brandstofdruksensor niet dat er in en rond turboslangen etc. gewerkt moet worden?

(stap 8) "klem op de bovenste luchtslang naar de achterste turbo losmaken en slang van de turbo-inlaat verwijderen en een doek over de slang plaatsen om te voorkomen dat er vuil in de slang komt"... naar de turbo leidend.....

Leest voor mij alsof de prestaties onder de terugroepactie op de brandstofrailsensor door een dealer uitgevoerd hadden kunnen worden door een monteur die niet de nodige voorzorgsmaatregelen heeft genomen om te voorkomen dat er vuil in de turbo komt...

Mijn onderzoek naar de processen/stappen die betrokken zijn bij de terugroepactie toont duidelijk aan dat er toch een verband bestaat tussen de processen/stappen die nodig zijn om de brandstofrailsensor te inspecteren/vervangen/aandraaien (wat een lastige/complexe "kleine" sukkel om toegang toe te krijgen) en de waarschijnlijkheid/mogelijkheid om de turbo te beschadigen. Dit in combinatie met het feit dat de motor een puinhoop was (met olie/vet over de hele motor toen deze aan mij werd teruggegeven) zou erop wijzen dat het uitvoeren van de inspectie/vervanging/het aandraaien van de brandstofsensor een beetje een rommelig project was, althans voor deze monteur.

Geen toeval helemaal niet

Nee?
pamjeffs - je hebt dit al in je eigen thread gepost die vandaag is gestart http://www.jukeforums.com/forum/nissan-juke-engine-discussion/190569-turbo-damage-issue.html

#29 ·
Ja
fout van mijn kant om een ​​onderzoek naar dit turboprobleem onder deze thread te starten
zal in de toekomst niet meer dupliceren, maar vond dat lezers van beide threads op de hoogte moesten worden gebracht van het verband tussen reparatie/vervanging van de brandstofsensor en mogelijke turboschade...

zal duplicatie in dubbele threads stoppen