Nissan Juke : Juke Forums banner

Juke audio bedradingsinfo

182K views 61 replies 41 participants last post by  Jukebuff  
#1 · (Edited by Moderator)
Sorry als het al gepost is en ik je verveel, maar ik dacht waarom niet.

Image

Je kunt klikken en vergroten. Ik hoop dat het tenminste één Juker helpt.

Een beetje meer info hieronder. Sorry dat het in stukken is. Te lui om het allemaal te typen en de technische info houdt niet van kopiëren/plakken/opslaan-acties.

Image

Dit diagram is alleen van toepassing op de jaren 11-14, de 15+ modellen hebben een aantal draden verwisseld, zoals de extra audio-aansluiting, USB-poort, video-ingang, enz. Als iemand geïnteresseerd is, zal ik er nog een maken voor de 15+ modellen.

Ik heb moeite gehad om goede informatie over bedradingsschema's te vinden op basis van het AV-systeem van de Juke. Informatie over het behouden van de USB-poort, de extra poort, de fabriekssubwoofer en de functionaliteit van de achteruitrijcamera is moeilijk te vinden in een betrouwbare vorm. Ik heb de servicemanual opgegraven en mijn eigen installatie gedaan met behulp van de AV-bedradingsinformatie en vond dat deze volledig accuraat was voor mijn 2013 SV met rockford audio.

Ik heb een eenvoudig diagram gemaakt met alle relevante informatie die nodig is om al deze functies te behouden met een aftermarket stereo-installatie of om uw huidige installatie aan te passen.

Interessante opmerkingen:

De achteruitrijcamera vereist 6v stroom in plaats van 12v, ik las een facebook-bericht in een juke-groep dat een man 12v in de camera + stroomdraad had aangesloten en geen probleem had, maar ik zou dit niet aanraden en een kleine en goedkope DC DC buck converter gebruiken om naar 6v te gaan voor de achteruitrijcamera-stroomaansluiting.

Baseline- en Rockford Fosgate-modellen zijn beide head-unit versterkt, niet extern versterkt, dus de deur- en tweeter-luidsprekeraansluitingen zijn hetzelfde. Tweeters zijn parallel bedraad met de voorluidsprekers met een ingebouwd crossoverfilter. De fabriekssubwoofer heeft zijn eigen versterker die kan worden gevoed met een low-level RCA-signaal van een aftermarket head unit met volledige behouden functie.

Stuurbedieningsknoppen werken allemaal via de drie verschillende stuurwieldraadklemmen, anderen hebben beweerd dat de bluetooth-module achter het dashboardkastje moet worden aangetapt om de bluetooth-bedieningsknoppen te behouden; dat is onnodig.

Attachments

#4 · (Edited)
U bent welkom. Nog geen foto's, ik zal ze bijwerken zodra ze beschikbaar zijn. Deze info kan veranderen, afhankelijk van of u de Intelligent Key heeft (ik geloof dat de meesten die hebben). Voordat u bovenstaande info gebruikt en mij ergens de schuld van geeft, dit is technische info die voor mij beschikbaar is van Directed Electronics, als u iets niet zeker weet, stuur me dan een PM en ik zal controleren op updates/notities. ;) Zie bijgevoegd document in de eerste post.

#6 ·
Is dit voor een auto met of zonder navigatie?

#10 ·
Er is dus een verschil tussen intelligente sleutel en niet ......
Ik heb een ander schema dat aangeeft dat de sub op pin 30 en 31 zit en een afscherming op pin 32.

#11 ·
Er zijn geen aantekeningen die wijzen op verschillen in de sub-bedrading. Dat gezegd hebbende, voor de Nissan Cubes zijn er variaties in draadcodes, afhankelijk van de Amerikaanse/internationale modellen. Tot nu toe komt de Juke alleen voor op de Amerikaanse lijsten. Ik zeg niet dat dit ook voor de Juke geldt... Ik bied alleen hoop.

#14 ·
Nou, ik heb net ontdekt dat mijn achterluidsprekers totaal verschillen van de grafiek??
Links is lichtgroen en bruin en rechts is bruin en grijs.
CRAP!
Ik moet de 9v batterijtest op de oude speakers doen om de polariteit te bepalen.
OK, de achterste speakers op mijn Juke zijn als volgt...
Teal, of Lichtblauw of Blauwachtig Groen = Positief.

Ik heb een test gedaan op de oude speakers en de teal kant was absoluut positief.

Ja, beide achterste speakers hebben dezelfde kleur.
Sorry voor de mis-info hierboven. Maar het is nog steeds een beetje anders dan de grafiek.

Ik werkte uit mijn geheugen. (slecht geheugen blijkbaar)

#15 ·
Heeft iemand een foto van de subwoofer pinplug met de kleuren van de kabels?
Want in de Europese auto's zit een pinplug, maar het lijkt erop dat de pinplug anders is dan de Amerikaanse modellen... in de hoop op plug and play hier......
dank u.

#17 ·
Heeft iemand een foto van de subwoofer pinplug met de kleuren van de kabels?
Want in de Europese auto's zit er een pinplug, maar het lijkt erop dat de pinplug anders is dan bij de Amerikaanse modellen... in de hoop op plug and play hier......
bedankt.
Plug and play op welke manier? Alsof je de Rockford subwoofer/versterker combo niet hebt, maar er een wilt toevoegen? Zo ja, dan is uw voertuig niet voorgebedraad.

#20 ·
Koop je de Rockford versterker/subwoofer combo en het benodigde paneel? Dat is de belangrijkste vraag die ik had. Zo niet, dan maakt die bedrading er niet toe.
Ik denk het wel.... Allemaal OEM... dus de RF versterker/subwoofer en misschien ook het paneel... Eerst zal ik proberen de sub ergens anders te plaatsen... Misschien onder de bestuurdersstoel... of onder het dashboard...

#25 ·
Heeft het niet-navigatiepakket van de Juke nog steeds de bedrading voor de woofer achterin, zodat ik mijn eigen woofer kan aansluiten, of heeft de fabrieksheadunit RCA-uitgangen?
Geen RCA-uitgangen

Verzonden vanaf mijn Autoguide iPad-app

#27 ·
Dit zijn de draadkleuren in mijn 2011 LS AWD

#31 ·
Hoe zijn de fabriekstweeters bedraad? Is er een cross-over? Dragen de draden bij de deurspeakers full range of low pass?

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Dat wil ik ook graag weten! Mijn tweeter aan de bestuurderskant maakt geen geluid en ik wil liever zelf de aansluitingen controleren voordat ik de moeite van garantie werkzaamheden doorloop.

#35 ·
Hallo allemaal,
Ik heb een groot bedradingsconflict met een Android 4.4-hoofdeenheid die ik probeer te installeren in mijn 2014 Juke ST.
De bedrading lijkt heel anders te zijn dan alles wat ik tot nu toe op dit forum heb gezien. Ik heb ook uitgebreid online gezocht naar een adapter die geschikt is voor de ISO-connector op de nieuwe hoofdeenheid, maar helaas zonder succes. Er zijn 2 connectoren;
Wit, 20-pins connector;
Bruin, Bruin (lichter), Groen, Groen (lichter), Rood, Roze, Geel x2, Paars x 2, Wit, Wit (met grijze stip), Teal, Blauw, Lichtblauw, Zwart.
Wit, 12-pins connector;
Zwart x 3, Rood, Groen.
Iemand daar met een beter idee van wat waar hoort? Ik moet nog onderzoeken hoe ik de stuurwielbediening ga aansluiten, want ik ben er zeker van dat die nu ook veranderd zijn.