OK, dit is alleen mijn mening, dus als het iemand tegenspreekt, begrijp dan dat ik spreek over mijn ervaring en dat het een mening is gebaseerd op die ervaring.
Ik raad ten zeerste af om de PVC naar de atmosfeer te ventileren. Bij deeltrapsomstandigheden verliest u de aanzuiging van het inlaatspruitstuk, waardoor de carterpan wordt gereinigd van verbrandingsgassen die de olie kunnen verontreinigen. Onder boost-omstandigheden verliest u de turbo-vacuümtrekking op de kleppendeksel/carterpan. Dit gaat de carterdruk enorm opvoeren. Het zal nog brutaler zijn ALS u al problemen heeft met slijtage van de ringen en lage compressie om mee te beginnen. De gepresenteerde oplossing zal de zaken nog erger maken. Beschouw het gesloten PVC-systeem van de fabriek als een goedkope fabrieks-racewacuum pomp. Mensen die deze ontluchtingsmod doen, zien de peilstokken uit het motorblok springen onder hoge boost/vermogen. Het is ook wreed voor het milieu en ruikt vies, zoals u zich niet kunt voorstellen, en het laat een smerige dampzooi achter in het motorcompartiment. Ja, dit is gebaseerd op mijn ervaring.
Ik stel voor om een zeer hoogwaardige catch can te nemen die AFGESLOTEN is en die kan werken tussen 1) kleppendeksel en turbocompressor 2) kleppendeksel en inlaatspruitstuk. Er staan veel threads op deze site over catch cans. Een afgesloten catch can op elk afzonderlijk circuit zou het beste zijn.
Ik weet dat je zei dat er geen olie uit de uitlaat komt, maar zet dat nu even opzij, want het weerhoudt je ervan een systematische probleemoplossing uit te voeren. Ik weet dat olie verbrandt, maar realiseer je dat je bij deeltraps altijd een kleine hoeveelheid oliedamp verbrandt en deze niet eens in de uitlaat ziet. De vraag is: "hoeveel" olie kan verbranden en zichtbaar detecteerbaar zijn.
Een paar manieren waarop de olie een voertuig kan verlaten:
1) Vloeistoflekkage (turbo-olietoevoerleiding, turbo-olie-retour, oliecarterpan, kleppendeksel, distributiedeksel, blok-eindafdichting (auto/handgeschakeld) etc.)
2) Slijtage van de zuigerveren (d.w.z. verbrand in de verbrandingskamer)
3) Koolstofophoping van de zuigerveren (d.w.z. invloed op de controle van de zuigerolieveer)
4) Slijtage van de klepgeleiderafdichting (d.w.z. onder vacuümtrekking/deeltraps, verbrand in de verbrandingskamer)
5) PVC-storing (d.w.z. verbrandingsgas NIET aangezogen onder vacuüm, waardoor olie elders naar buiten wordt geduwd)
6) Vacuümtrekking turbo (d.w.z. olie wordt in de inlaat gezogen en verbrand in de verbrandingskamer)
7) Door de turbinespleetring rechtstreeks uit de uitlaat geduwd (d.w.z. geblokkeerde turbo-olie-retour, mogelijk NIET verbrand in de verbrandingskamer, misschien helemaal niet verbrand, maar als damp uit de uitlaatuitgang geduwd)
Het uitvoeren van de PVC-functietest, compressietest, lektest, inspectie van de uitlaatpijp/achterbumper (d.w.z. olieachtige damprésidu) zal u/monteur helpen het probleem te diagnosticeren.
Ten slotte is een compressie van 125 psi NIET de fabrieksondergrens voor compressiespecificaties. In feite is de onderste fabrieksspecificatielimiet van Nissan 172,6 psi voor de MR16DDT. De motor heeft een compressieverhouding van 9,5:1.
Idealiter zou u een "hete" compressietest moeten uitvoeren op een goede accu/dynamo. Zelfs met het gaspedaal dichtgeklapt en heet controleren, zit ik in de buurt van 170-180 psi op de Juke met 7-8 slagen, dat is cruciaal om de drukmetingen omhoog te krijgen. Ik controleer mijn compressie (1) jaarlijks na het uitvoeren van een reiniging van de koolstofverbrandingskamer voor en na. Als je 125 psi op alle cilinders krijgt, dan wordt de compressietest niet correct uitgevoerd OF de motor is versleten/koolstofophoping en gaat natuurlijk olie verbranden. Ik krijg bijvoorbeeld 150-155 psi compressie op mijn EVO X met een compressieverhouding van 9:1, dat valt binnen de specificaties.
Zoek een zeer goede garage/monteur en vertel ze wat er aan de hand is en laat ze je de diagnose geven, ga dan van daaruit verder.
Zie hieronder de specificaties voor de Juke Gen1 van 2012.