Nissan Juke : Juke Forums banner

AUTO STOP/START LAMPJE BLIJFT KNIPPEREN NA VERVANGEN BATTERIJ

1 reading
67K views 13 replies 11 participants last post by  Clemmi  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Een paar weken geleden, tijdens het rijden, begon het Auto-lampje (Start/Stop-lampje) op het dashboard te knipperen, wat nog nooit eerder was gebeurd. Nadat ik een tijdje geparkeerd had, begon de motor te sputteren toen ik het contact aanzette, maar startte uiteindelijk, waarbij het lampje weer knipperde en de start/stop niet werkte.

Ik heb toen domweg de auto een week of zo geparkeerd, en toen ik de auto startte, startte hij niet. Ik wist meteen dat het een lege batterij zou zijn, nadat ik online had gelezen dat het knipperen van het Auto-lampje een teken is van een zwakke batterij.

Ik was erin geslaagd de auto met startkabels te starten, en dit loste het probleem op. De auto startte prima zonder dat het Auto-lampje knipperde. Start/Stop-technologie werkte zelfs weer.
Alles was in orde tot 4 dagen geleden het Auto-lampje begon te knipperen. Ik besloot hem naar een garage te brengen om hem te laten onderzoeken, omdat het sputteren van de motor ook terug was gekomen bij het aanzetten van het contact.

De monteur liet me weten dat de batterij en de dynamo eigenlijk in orde waren - ze hielden de lading vast. Maar ik besloot toch maar een batterij te laten vervangen - wat hij dan ook deed.

Ik haalde de sleutels eerder vandaag op en liet de auto in de garage staan, omdat ik terug moest naar mijn werk. Toen ik later terugkwam bij de auto, knipperde het Auto-lampje nog steeds en werkte de Start/Stop-technologie nog steeds niet!

Ik ben er echt helemaal klaar mee - vooral met het vervangen van de batterij, waarvan ik dacht dat het het probleem zou oplossen.

Alle hulp of advies wordt zeer gewaardeerd.

#2 ·
Welkom op het forum. We hebben hier op het forum al eerder vergelijkbare problemen gezien. Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je er misschien een paar vinden. Verbeter me als ik het mis heb, maar ik geloof dat de Auto Start/Stop een functie is op de Britse of Europese Jukes. De Noord-Amerikaanse Jukes hebben deze functie niet, dus er is beperkte kennis over. Mijn eerste gedachte zou zijn dat de dynamo niet goed oplaadde. Mijn tweede gedachte is dat er iets de batterij leegtrekt wanneer de auto geparkeerd staat. Ik heb gezien dat vastzittende relais een probleem met het leeglopen van de batterij veroorzaken.

#3 ·
Welkom op het forum. We hebben hier op het forum al eerder vergelijkbare problemen gezien. Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je er misschien een paar vinden. Verbeter me als ik het mis heb, maar ik geloof dat de Auto Start/Stop een functie is op de Britse of Europese Jukes. De Noord-Amerikaanse Jukes hebben deze functie niet, dus er is beperkte kennis over. Mijn eerste gedachte zou zijn dat de dynamo niet goed oplaadde. Mijn tweede gedachte is dat er iets de batterij leegtrekt als de auto geparkeerd staat. Ik heb gezien dat vastzittende relais een probleem met het leeglopen van de batterij veroorzaken.
Hoi, bedankt voor je antwoord.

Ja sorry, dat had ik duidelijker moeten maken - het is een Brits model.

Ik heb de oude batterij en de huidige dynamo daadwerkelijk laten testen en ze hielden allebei lading vast. Maar ik besloot om toch maar door te gaan met het vervangen van de batterij, omdat ik was geadviseerd dat de oude batterij het probleem was en dat er bewijs was van hetzelfde dat gebeurde op de modellen van 2013/14 (wat de mijne is).

Ik heb het internet helemaal afgezocht en het komt allemaal op hetzelfde neer: de batterij is het probleem. Ik dacht dat een vervanging dit zou hebben opgelost, maar dat is niet gebeurd.

#4 ·
In het verleden zijn dynamo's gecontroleerd en als OK bevonden, om er vervolgens achter te komen dat het vervangen van de dynamo het probleem oplost.

Ik besef dat er kosten en risico's aan verbonden zijn, omdat je niet zeker weet of het probleem daarmee wordt opgelost. Ik raad mensen altijd aan om problemen te laten verhelpen bij Nissan-dealers, omdat zij meer kennis hebben van onze voertuigen (die de laatste tijd complexer zijn geworden). Vaak hebben uw lokale monteurs niet de tools, kennis en/of training om nieuwere voertuigen te diagnosticeren en te onderhouden. Dus als u zeker wilt zijn, breng het dan naar een dealer.

#5 ·
Gewoon voor de lol. Lees de handleiding en kijk wat er staat over de betreffende systeem/systemen.

#8 ·
Had dit probleem nadat ik in de rij stond voor benzine en de start/stop en de lichten de batterij helemaal leegtrokken. Batterij en dynamo getest, alles in orde in mijn 67-kenteken 1.6 DIG
Het lijkt erop dat het onmogelijk is om het knipperende lampje uit te schakelen, zelfs niet met een vervangende batterij of als je batterij in orde is. Ik heb dit probleem opgelost door een OB2-scanner/Creader op eBay te kopen voor £ 15. Geen DTC-foutcodes gevonden bij het scannen, maar de ECU gereset en de codes toch gewist, en het lampje is nu uit en de start/stop werkt weer. Goedkoper dan het naar Nissan brengen om het alleen maar te resetten voor £ 80 per uur voor een diagnose. Handig klein hulpmiddel (y)

#9 ·
Had dit probleem nadat ik in de rij stond voor benzine en de start/stop en de lichten de batterij helemaal leegtrokken. Batterij en dynamo getest, alles in orde in mijn 67 plate 1.6 DIG. Het lijkt me dat als het lampje eenmaal begint te knipperen, het onmogelijk is om het uit te schakelen, zelfs niet met een vervangende batterij of als je batterij in orde is. Ik heb dit probleem opgelost door een OB2-scanner/Creader op eBay te kopen voor £ 15. Geen DTC-foutcodes gevonden bij de scan, maar de ECU gereset en de codes toch gewist en het lampje is nu uit en de start-stop werkt weer. Goedkoper dan het naar Nissan brengen om het te resetten voor £ 80 per uur voor een diagnose. Handig klein hulpmiddel om te hebben (y)
Had dit probleem nadat ik in de rij stond voor benzine en de start/stop en de lichten de batterij helemaal leegtrokken. Batterij en dynamo getest, alles in orde in mijn 67 plate 1.6 DIG. Het lijkt me dat als het lampje eenmaal begint te knipperen, het onmogelijk is om het uit te schakelen, zelfs niet met een vervangende batterij of als je batterij in orde is. Ik heb dit probleem opgelost door een OB2-scanner/Creader op eBay te kopen voor £ 15. Geen DTC-foutcodes gevonden bij de scan, maar de ECU gereset en de codes toch gewist en het lampje is nu uit en de start-stop werkt weer. Goedkoper dan het naar Nissan brengen om het te resetten voor £ 80 per uur voor een diagnose. Handig klein hulpmiddel om te hebben (y)
Ik weet dat deze thread al een tijdje geleden is, maar je bent mijn absolute redder!! Ik werd gek, nieuwe batterij etc. en het verdomde lampje knipperde nog steeds! Nissan wilde £ 168 om hem aan te sluiten, dus kocht ik de OBD2-lezer voor £ 14,79 Amazon, voerde een diagnose uit en geen fouten, dus drukte op reset en boem geen knipperend licht!! Heel erg bedankt!!!!!! Nu bid ik dat het uitblijft 🙏🏻🙏🏻

#10 ·
Ik weet dat deze thread al een tijdje geleden is, maar je bent mijn absolute redder!! Ik werd gek, nieuwe batterij etc. en het verdomde lampje bleef knipperen! Nissan wilde £168 om hem aan te sluiten, dus kocht ik de OBD2-lezer voor £14,79 bij Amazon, voerde een diagnose uit en geen fouten, dus reset en boem geen knipperend lampje!! Heel erg bedankt!!!!!! Nu bid ik dat het uitblijft 🙏🏻🙏🏻
Welke app moet je gebruiken om diagnoses uit te voeren?
Bedankt