Nissan Juke : Juke Forums banner

2016 Nissan Juke SV Radio/audio problemen

1.1K views 3 replies 3 participants last post by  Macgyver  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig bij het identificeren van een probleem met mijn Juke uit 2016. Geen van mijn luidsprekers werkt momenteel wanneer ik verbinding maak via Bluetooth of de radio. Het geluid valt weg en komt terug, en op dit moment is het bijna helemaal weg. Het geluid gedraagt zich alsof het een radiostation is dat heel ver weg is en probeert verbinding te maken, maar ik heb geen problemen met het scherm of de display. Het geluid is statisch en vervaagt in en uit. Mijn eerste gedachte was dat mijn luidsprekers kapot gingen, maar het lijkt er niet echt op dat ze allemaal tegelijk zouden uitvallen? Dit voelt voor mij meer als een elektrisch probleem, want als het een bougie was, zou alles gewoon stoppen met werken. Een paar mensen hebben voorgesteld om mijn radio te vervangen door een andere fabrieksradio of dat ik misschien een probleem heb met een potentiële versterker. Ik wil gewoon graag zien of iemand anders dit probleem heeft gehad. Hopelijk heb ik het probleem goed genoeg beschreven. Als iemand mij inzicht kan geven, zou ik dat erg op prijs stellen.

#2 ·
Je hebt gelijk - het zijn niet de luidsprekers, aangezien het onwaarschijnlijk is dat ze allemaal tegelijk uitvallen! Het klinkt alsof de stereo-installatie kapot is of er mee ophoudt. Symptoom van een interne versterkerchip die de verbinding verliest. Een andere mogelijkheid is een slechte +12v- of massa-aansluiting - dit komt echter normaal gesproken tot uiting in de verlichting van het stereopaneel.

Het is misschien tijd om jezelf een nieuwe te gunnen! En een echte upgrade te krijgen. (zie mijn andere bericht) voor minder dan $50.
Youtube laat zien hoe je het zelf kunt vervangen.

Alternatief: koop de nieuwe stereo goedkoop online en laat deze door een professionele winkel installeren.

#3 ·
Je hebt gelijk - het zijn niet de speakers, want het is onwaarschijnlijk dat ze allemaal tegelijk uitvallen! Het klinkt alsof de stereo-unit kapot is of er bijna mee ophoudt. Symptoom van een interne versterkerchip die de verbinding verliest. Een andere mogelijkheid is een slechte +12v- of massa-aansluiting - dit komt echter normaal gesproken tot uiting door invloed op de stereopaneelverlichting.

Het is misschien tijd om jezelf een nieuwe te gunnen! En een echte upgrade te krijgen. (zie mijn andere post) voor minder dan $50.
Youtube laat zien hoe je het zelf kunt vervangen.

Alternatief: koop de nieuwe stereo goedkoop online en laat deze door een professionele winkel installeren.
Heel erg bedankt voor het advies! Ik zal je een update geven wanneer ik het probleem eindelijk heb vastgesteld.

#4 ·
Een professionele audioshop is een geweldige manier om het te laten doen. Dan krijg je een installatiegarantie etc. Best Buy etc.

• Like
Reactions: Jukeboxhero16