Nissan Juke : Juke Forums banner

D-modus, is het de moeite waard?

1 reading
64K views 14 replies 12 participants last post by  azattila  
#1 ·
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en in de Juke.
Ik ben van plan om binnenkort een gebruikte/nieuwe (2013/14) Juke te kopen. Ik heb met het S-model gereden en ik vond het erg leuk, maar ik heb gemerkt dat de SL- en SV-uitvoering de "D-mode"-add-on hebben. Ik heb gelezen over de "D-mode" dat het Eco/Normal/Sport-opties biedt om te rijden.
Mijn vraag aan jullie Juke-bezitters is dus of de "D-mode"-add-on het extra geld waard is en of je iets anders merkt als je het in verschillende instellingen hebt?

#2 ·
Er is een verschil als je de modi ja selecteert. Je kunt het merken als je versnelt. Maar ik denk dat de meesten van ons er nauwelijks mee bezig zijn. Ik zet hem in de eco-modus als ik echt weinig benzine heb, zodat ik niet sterf voordat ik een benzinestation bereik. Ik zet hem alleen in de sportmodus als ik de bioscoop verlaat na het bekijken van de nieuwste Fast and Furious-film. Verder raak ik de instellingen nooit aan.

#3 ·
Dat onderschrijf ik! Het enige wat ik wil toevoegen is "Sportmodus" als ik haast heb, omdat de boost iets sneller komt, wou alleen dat het niet sim-shiften zoals het versnellingen heeft die er niet zijn. Ik bezat een 2011 S en ruilde die in voor de 2014 nismo, beide natuurlijk AWD, beide waren/zijn leuk, maar de D-Mode is een extra beetje plezier.

#4 ·
Ik heb Eco alleen gebruikt als ik bijna zonder benzine zat. Het maakt de auto een echte hond. Ik kan in die modus niet eens de verkeersstroom bij stoplichten bijhouden. Het is zinloos. Ik rijd 90% van de tijd in de normale modus. Als ik zin heb in sportiever rijden, schakel ik over naar de sportmodus. Het brengt de gasrespons naar een nieuw niveau en voegt echt meer fun toe. Het maakt de besturing ook een beetje stijver voor betere controle als ik daar zin in heb. Ik vind het een goede functie.

#6 ·
Voor een CVT Juke klinkt de sportmodus meer als een ergernis dan wat anders. En ik denk dat vrijwel iedereen binnen een paar weken de eco-modus opgeeft om benzine te besparen.

Ik rijd uitsluitend in de sportmodus. Ik geef de voorkeur aan de besturing en de gasrespons van de sportmodus en heb geen nadelen ondervonden met de handgeschakelde versnellingsbak.

Ik zou de extra $$ betalen voor de SV, alleen al om het zonnedak te krijgen. Ik ben dol op een zonnedak.

#7 ·
Ik vind de manier waarop de D-Modus de rijeigenschappen van het voertuig verandert prettig. Ik gebruik Normaal voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer en het grootste deel van mijn stadsritten. Ik gebruik Eco heel zelden, maar soms in zones waar aan de weg gewerkt wordt. Ik vind Eco saai, maar omdat de gasrespons traag is, helpt het me om niet te accelereren wanneer ik dat niet zou moeten doen. Ik gebruik de Sport-modus op de snelweg of wanneer ik meer plezier wil hebben. De besturing in de Sport-modus voelt beter aan bij hogere snelheden en de gasrespons is merkbaar sneller. Ik heb de transmissie altijd in de handmatige modus als ik in de Sport-modus zit en gebruik de schakelflippers.

#8 ·
Welnu, als je een 3-inch katloze uitlaat hebt, is de eco geweldig om de uitlaat even te dempen als je 's nachts langs een agent komt. Het is ook geweldig op de snelweg als je een constante snelheid hebt om wat benzine te besparen. Ik gebruik echter het meest normaal en sport. Ze zijn leuk, maar nog beter met een tune

#9 ·
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en in de Juke.
Ik ben van plan om binnenkort een gebruikte/nieuwe (2013/14) Juke te kopen. Ik heb met het S-model gereden en het beviel me erg goed, maar ik heb gemerkt dat de SL- en SV-uitvoeringen de "D-mode" add-on hebben. Ik heb gelezen over de "D-mode" dat het Eco/Normal/Sport opties biedt om te rijden.
Dus mijn vraag aan jullie Juke-bezitters is of de "D-mode" add-on het extra geld waard is en of je iets anders merkt als je het in verschillende instellingen hebt?
Ik heb een 2014 S AWD en ik vind hem leuk. Ik had bijna de Nismo RS, maar ik had persoonlijk niet al die toeters en bellen nodig, maar dat is een persoonlijke keuze. Met de S zit je naar mijn mening in de normale modus en dat werkt prima voor mij. Ik weet dat ik toen ik met de RS reed, een verschil kon merken, maar zoals ik al zei, ik had dat allemaal niet nodig.

#10 ·
Ja, met een deuntje lijkt het alsof ik de hele tijd sport

#11 ·
Met de MT denk ik niet dat alle rijmodi er veel toe doen (althans voor mij niet). Met de CVT daarentegen, uit wat ik van anderen heb gehoord, lijken de verschillen in de modi meer merkbaar te zijn. In de mijne (MT, geen CVT) heb ik het gevoel dat ik zelfs in ECO nog steeds het gaspedaal kon intrappen en weg kon rijden, dus het lijkt voor mij gewoon niet veel verschil te maken. Oorspronkelijk vond ik de optie leuk en was ik er enthousiast over, maar nu raak ik hem bijna nooit meer aan.

#12 ·
Hmmm. Het verschil is echt merkbaar tussen de modi op de mijne. Ik vraag me af waarom het bij jou niet zo is. De gashendel gaat zo snel open in de Sport-modus dat het een heel groot verschil maakt als ik het wil. Wat ik ook doe in Eco, het voelt als een POS van 80 pk of zo!

#13 ·
Hmmm. Het verschil is echt merkbaar tussen de modi op de mijne. Ik vraag me af waarom het niet zo is bij die van jou. Het gaspedaal gaat zo snel open in de Sport-modus dat het echt een groot verschil maakt als ik het wil. Wat ik ook doe in Eco, het voelt als een POS van 80 pk of zo!
Natuurlijk, in ECO reageert hij zeker niet hetzelfde, maar uiteindelijk moet ik het gaspedaal harder intrappen om ergens te komen en op dat moment zie ik geen echte mpg-winst. Ik snap het als je een lange roadtrip maakt en de snelweg een tijdje vrij is, dan zou het misschien logisch zijn, maar ik gebruik de ECO gewoon niet meer.Ik heb nog geen harde tests gedaan met normaal en sport, maar aangezien de auto standaard op normaal staat, laat ik hem daar meestal staan en "voel" ik niet echt veel verschil meer als ik naar Sport schakel. Ik denk echter dat ik me herinner dat ik meer verschil tussen de modi merkte toen de auto volledig standaard was. Dus ik weet niet zeker of ik meer gewend ben geraakt aan de auto of dat de mods een verschil hebben gemaakt :confused: